Preparing Cognitive Science Trainees for Diverse Careers: Resume

  1. Section 1: Effective Bullet Points
    1. When preparing your resume
    2. Things to have in each bullet point
  2. Section 2: Transfer Skills

Section 1: Effective Bullet Points

When preparing your resume

  • Each bullet point should strongly communicate your qualifications and accomplishments that are relevant to the position (3-5 bullet points per experience).
  • Begin with a skill or achievement action verb that will create a vivid image of your accomplishment.
  • Place the most relevant information first.

Things to have in each bullet point

Skill: what action you took — action verb
Task: ways in which you applied skills — using descriptors, adjectives, and nouns ​
Tools: how you performed the task — ​
1. actual tool or technique
2. role you played
3. using an adverb
Result: what outcome you achieved — quantified wherever possible

For example:

“Analyzed socio-economic data using SPSS; discovered 2 predictors of long-term health outcomes”

In the example above, “Analyze” is the skill; “socio economic data” is the task; “SPSS” is the tool; “discovered 2 predictors of long-term health outcomes” is the result.

Section 2: Transfer Skills

As a graduate student, you have transferrable skills!

Your SkillsYour Resume
Ran multiple experiments at once; took classes, TA classes​Time-management, multi-tasking, organization​
Performed a lit review for thesis or publication, write a review chapter​Research, information gathering and summarizing​
Attended meetings and commented on / asked questions of other students’ work​Provide constructive criticism, critical analysis​
Had a team of undergraduates who work for you​Leadership, mentoring, project management, hiring​
Published an article, handed in your thesis​Seeing a project through from conception to completion, written communication​

Préparer les membres en formation en sciences cognitives à diverses carrières: Curriculum Vitae

Section 1: Puces Efficaces

Lorsque vous préparez votre curriculum vitae

  • Chaque point doit clairement communiquer vos qualifications et accomplissements pertinents pour le poste (3 à 5 points par expérience) 
  • Commencer avec un verbe d’action de compétence ou de réussite qui créera une image vive de votre accomplissement 
  • Placer l’information la plus pertinente en premier

Choses à avoir dans chaque puce

Compétence: quelle action vous avez entrepris — verbe d’action
Tâche: façons dont vous avez appliqué les compétences —  en utilisant des descripteurs, des adjectifs et des noms
Outils: comment vous avez effectué la tâche — 
1. Outil ou technique utilisé
2. Rôle que vous avez joué
3. Utiliser un adverbe
Résultat: quel résultat avez-vous obtenu — quantifiés dans la mesure du possible

Par example,

« Analyser des données socio-économiques à l’aide de SPSS ; découverte de 2 prédicteurs de la santé à long terme »

Dans l’exemple ci-dessus, « Analyser » est la compétence; les « données socioéconomiques » sont la tâche; « SPSS » est l’outil; « découverte de 2 prédicteurs d’effets à long terme sur la santé » est le résultat.

Section 2: Compétences Transférables

En tant qu’étudiant diplômé, vous avez des compétences transférables!

Votre compétenceVotre curriculum vitae
Mener plusieurs expériences à la fois;
suivre des cours, être assistant d’enseignement
Gestion du temps, multi-tâches, organisation
Réaliser une revue de littérature pour une thèse ou publication, rédaction d’un chapitre de revueRecherche, collecte et synthèse d’informations
Participer à des réunions et commenter/poser des questions sur le travail d’autres élèvesFournir des rétroactions constructives, analyse critique
Mener une équipe d’étudiants de premier cycle qui travaillait pour vousLeadership, mentorat, gestion de projet, embauche
Publier un article, remise de votre thèseSuivi d’un projet de sa conception à sa réalisation, communication écrite

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